'hjulet snurrar men hamstern ÄR död'

Man fastnar så lätt i nån slags dum rutin som i stort sätt går ut på att äta, sova och gå runt som en zombie i skolan.
Det är så att det kryper i skinnet för jag kan inte låta bli att undra när livet ska börja? När man vankat runt i sitt hamsterhjul i snart 18 år, varför har inte något storslaget redan inträffat?
Det händer saker på vägen som säkerligen fyller någon slags ödes-funktion, man lär sig av sina misstag och kan ta med sig sina erfarengeter till en framtid. Men när är man där då? Vad gör man om man ber men inte får ett svar, man söker utan att finna, man knackar men dörren öppnas inte? Vad gör man om man är heter Frida, är 17 snart 18 och söker jobb efter jobb men kommer inte in på marknaden? Hur är det tanken att en ungdom ska få den arbetserfarenhet som krävs för att få jobb, när man inte får ett arbete? Jag säger bara onda cirklar och döda hamstrar alltså..

En dag är jag säker på att det kommer, men vägen är lång och jag antar att det är en bit kvar.

Objects in mirror are closer than they appear ©

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0